Heu un moteur a la casse 200-300€? Quand j'ai récupe l'ax j'ai pas trouvé en dessous de 450€ et le mec était pas fichu de me dire le nombre de km. La pour un truc bien plus récent je pense que tu peut allonger 200 voir 300€ de mieux
moteur seul, sans accessoires ni boite, c'est le tarif ... c'est qu'un 1.4L. Mes parents avaient payé moins que ca pour un moteur de 205 rallye
sinon y'a un RB26DETT refait et transformé en RB26DET, avec une boite adaptée et tout ce qu'il faut pour en sortir au moins 600cv sur sxoc, a vraiment pas cher
http://www.sxoc.com/vbb/showthread.php?t=508240j'ai bien envie de le prendre, vu le tarif de l'ensemble... y'a quelques trucs a rajouter, mais pour un total d'environ 6000€, ca sort 600cv et c'est terminé, adapté et monté par un connaisseur ici, avec gestion programmable et tout le toutim
One built RB26 engine, spec as follows:
88mm forged pistons
Custom piston rings
HKS 1.2mm MHG
Reconditioned head – squish areas fixed, minor port work, valves reground, new valve guides, etc
Nismo oil pump
Crankshaft checked
ACL race big end bearings
ACL race crank bearings
GTR sump (keeps oil gates around pickup)
Polished inlet plenum and rocker cover etc.
This engine has covered 500 miles, if that, since it was rebuilt.
Only for sale due to emigration meaning the S13 RB project this was installed in being broken up a while back.
Comes with alternator etc.
I've split the engine and box today, and taken picture of the bulk of what have for this:
The prop:
The clutch is actually a three paddle Kayaba - no wear at all on the metal plate, plenty of meat left on the friction plate:
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The engine - I had the plugs out earlier on, dribbled some oil down the bores then turn it over by hand, and it all felt fine.
As you can see in this picture, the rocker cover has been modded to allow the single turbo to be used:
http://farm7.static.flickr.com/6066/6109990527_bb40ed99a3.jpg
Looks a bit shinier in the pictures than it does in the flesh I think but nothing an hour or so with a toothbrush and some Autosol won't sort out really.
The gearbox custom mount:
http://farm7.static.flickr.com/6184/6109970075_a4fd3257ed.jpg
The gearbox - R33 GTS:
There is also an as new Driftworks custom RB26 coil pack with leads - all hardly used and as new:
Screamer valve:
Turbo:
Single Turbo Manifold:
Engine £1700
Gearbox: £450
Clutch: £150
Custom Prop and Gearbox Mount: £200
Driftworks Coil Pack & Leads: £100
Single Turbo Manifold: £350
T66 Refurbed Turbo: £600
There's also things like the starter motor, some igniters and a custom downpipe, plus some Samco pipework - couple of bits look like water hoses, the rest are elbows etc.
I've got a custom downpipe that can go with it.
Also forgot to mention before that the engine has a lightened flywheel.
Ideally I'd like to sell this all as a job lot and will consider sensible offers for the lot.
DO WANT §§§§§§§§§§
aucune fabrication a prévoir, faut rajouter un systeme de carburation qui tient la route ( 2 pompes, réservoir anti coupure, rail d'injection, injecteurs) , un calculo programmable (DTA ca ira largement), a la limite un peu de soudure pour la jonction avec la ligne d'échappement ... j'ai le porte monnaie qui me démange
allez les condy, groupez vous et offrez moi un cadeau de nyoel en avance, ensuite je proposerai des baptemes gratos a qui veut (vu l'aéro et le poids d'une s13, y'a moyen de monter au moins a 350km/h avec un moulin pareil... 320 dans une config 600cv, apres on peut en tirer le double
)